Mnoho lidí věří, že podnikáním dokáží zbohatnout. Proto si nechají udělat živnostenský list či založí firmu, která jim má v blízké budoucnosti přinést mnoho peněz. Ovšem často velmi brzy zjistí, že to není ani zdaleka tak jednoduché. Většina z nich tak končí během prvního roku své existence.
Jednou z věcí, kterou novopečení podnikatelé zanedbávají, je obchodní strategie. Jistě, vědí, jaké výrobky chtějí vyrábět či jaké služby poskytovat, avšak mají pouze povšechný plán, jak toho dosáhnout. A to pro úspěch ani zdaleka nestačí.
Rozhodně se však vyplatí nechat si tuto strategii vypracovat od odborníka, zvláště pokud nemáte v oboru doposud žádné zkušenosti. On vám totiž vypracuje poměrně detailní plán, který vám řekne, jak dosáhnout úspěchu a zda je to za stávajících podmínek vůbec možné. Co by ale měla taková obchodní strategie obsahovat?
V první řadě by to měla být analýza trhu. Ta nám řekne, jaký bude s největší pravděpodobností o náš produkt zájem a kde a kdy bychom jej měli uvést. Musíme si naplánovat, kde bude naše zboží prodáváno, abychom získali hned od počátku co nejvíce zákazníků.
Ovšem jen prodej zdaleka nestačí. V první řadě je potřeba, aby se lidé dozvěděli, že jsme na trhu a co vlastně nabízíme. K tomu slouží nejrůznější typy propagace. My bychom si měli říci, která z jejích forem pro nás bude nejefektivnější, tedy bude mít nejlepší poměr ceny a účinnosti. https://cs.bab.la/slovnik/cesky-anglicky/nab%25C3%25BDt-%25C3%25BA%25C4%258Dinnosti Na to je potřeba dát velký pozor.
Dále by zde mělo být i to, jak v blízké budoucnosti plánujeme rozšiřovat, pokud vše půjde dobře. Budeme nabízet nové výrobky? Otevřeme nové prodejny? A pokud ano, kde?
V neposlední řadě by zde měl být očekávaný vývoj zisku. Ten se samozřejmě může, a s největší pravděpodobností také bude, od skutečnosti poněkud lišit. Avšak alespoň přibližně bychom si měli říci, s jakou částkou můžeme počítat, a také jak ji opět investovat, aby vydělala ještě více peněz. Jistě, není to jednoduché, avšak podnikání není pro každého. Jistě, můžeme s jeho pomocí přijít k penězům, ale také je i ztratit. A to rozhodně nechceme.